Tutaj jesteś

Ubezpieczenie na życie – czy to naprawdę konieczne?

28 września 2022 Finanse Ubezpieczenie na życie


Wielu z nas lubi planować swoją przyszłość z wyprzedzeniem. Myślimy o studiach, rozwoju kariery zawodowej, założeniu rodziny, wakacjach czy realizacji swoich marzeń. Niestety bardzo często zapominamy o swoim zdrowiu i bezpieczeństwie. Choć nikt z nas nie chce myśleć o nieprzyjemnych rzeczach, nieszczęśliwe wypadki mogą przytrafić się każdemu. Choć nikt z nas nie jest w stanie przewidzieć przyszłości, jesteśmy w stanie zadbać o swoje bezpieczeństwo finansowe, jak i najbliższych. Właśnie w takim momencie bardzo przydatne może okazać się posiadanie ubezpieczenia na życie. Sprawdź, kiedy warto je posiadać.

Ubezpieczenie na życie – tak czy nie?

Ubezpieczenie na życie to rodzaj polisy nieobowiązkowej. Oznacza to, że w przeciwieństwie do ubezpieczenia OC nie jesteśmy zobowiązani do jego posiadania. Wiele osób wychodzi z założenia, że jest to strata pieniędzy, bo posiadanie ubezpieczenia na życie w ich przypadku jest zbędne. Mimo to, choć nie jest obowiązkowe, jego posiadanie może okazać się dla nas bardzo pomocne.

Dlaczego posiadanie ubezpieczenia na życie to dobry pomysł? Przede wszystkim to polisa, która gwarantuje bezpieczeństwo finansowe naszej najbliższej rodzinie na wypadek naszej śmierci. Jest to wręcz niezbędny produkt, jeśli posiadamy poważne zobowiązania finansowe (np. hipotekę) lub jesteśmy jedyną osobą, która utrzymuje rodzinę. Odpowiednia suma ubezpieczenia, której zakres określany jest w umowie, stanowi dogodne zabezpieczenie finansowe dla naszej rodziny i szansę na godne życie.

Zalety ubezpieczenia na życie

Ubezpieczenie na życie to najlepsze rozwiązanie dla osób, którym zależy na komforcie, spokoju i przede wszystkim bezpieczeństwie, zarówno swoim, jak i najbliższym. Między innymi właśnie dlatego ubezpieczenie na życie to świetny wybór dla każdego z nas. Do zalet posiadania ubezpieczenia na życie można również zaliczyć:

  • zabezpieczenie płynności finansowej najbliższych osób, w sytuacji, gdyby nas zabrakło;
  • zabezpieczenie dla poważnych zobowiązań – np. kredytów hipotecznych;
  • możliwość objęcia ochroną najbliższych – małżonka lub dzieci;
  • w zależności od rodzaju ubezpieczenia, środki z polisy mogą pokryć koszty rehabilitacji po wypadku lub leczenia.

Ubezpieczenie na życie – na co zwrócić uwagę?

W przypadku ubezpieczenia na życie, jak i każdej polisy warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które mogą okazać się kluczowe dla podejmowanej przez nas decyzji. Bardzo ważna jest świadomość, iż istnieją okoliczności, w których ubezpieczyciel ma prawo odstąpić od zawartej umowy – to tzw. wyłączenia odpowiedzialności. Najczęściej dotyczą one sytuacji, w których poważny wypadek, uszczerbek na zdrowiu lub śmierć ubezpieczonego były wynikiem:

  • prowadzenia pojazdu pod wpływem substancji odurzających lub alkoholu;
  • zatajenia informacji o swoim stanie zdrowia;
  • prowadzenia pojazdu bez uprawnień;
  • udziału w bójkach lub rozruchach;
  • popełnienia czynu, który uznawany jest za zabroniony.

Wiedząc, na co zwracać uwagę przy zakupie ubezpieczenia na życie zyskujemy pewność, że podjęta przez nas decyzja w pełni odpowiada naszym potrzebom.

Redakcja buzzz.pl

Redaktorzy buzzz.pl to zespół doświadczonych ekspertów i pasjonatów, którzy z zaangażowaniem tworzą treści na temat biznesu, finansów, ekonomii, IT, marketingu i pracy. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych, rzetelnych i inspirujących artykułów, które wspierają naszych czytelników w rozwijaniu się zawodowo i biznesowo oraz w poszerzaniu wiedzy na tematy związane z nowoczesnymi technologiami i gospodarką. Każdy z naszych redaktorów posiada bogate doświadczenie i wiedzę w swojej dziedzinie. Regularnie uczestniczymy w szkoleniach, konferencjach i śledzimy najnowsze trendy oraz badania naukowe, aby być na bieżąco z najnowszymi odkryciami i innowacjami w obszarze biznesu i technologii. Dzięki temu możemy zapewnić naszym czytelnikom dostęp do aktualnych i użytecznych informacji.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

green screen w marketingu